Parhaat vinkit Print-On-Demand bisnekseen

Miksi valita Shopify verkkokauppa-alustaksi omalle Print-On-Demand kaupalle?

shopify verkkokauppa

Yksi tärkein asia omaa verkkokauppaa aloittaessa on kunnollisen verkkokauppa alustan valitseminen. Alustaa miettiessä kannattaakin ottaa huomioon mitä ominaisuuksia tarvitset; haluatko muokata kaupan ulko-asua, saada monipuoliset maksutavat tai vaikka kääntää kielet helposti jokaiselle markkinalle? Itse käytän omissa verkkokaupoissa Shopifyä ja kerron tässä artikkelissa miksi se on mielestäni kaikkein paras verkkokauppa-alusta. 

 

Ensimmäinen osio: Print-On-Demand palveluntarjoajan yhdistäminen

 

Yksi tärkein osa on tietysti se, että saamme yhdistettyä jonkun print-on-demand palveluntarjoajan verkkokauppa-alustaan. Voit kyllä yhdistää esimerkiksi Printfulin ja Printifyn vielä esim. Woocommerceen+Wordressiin mutta fakta on että jos jossain vaiheessa haluat lähteä tarjoamaan jotain todella uniikkeja tuotteita, et oikein voi muita palveluntarjoajia yhdistää. Eli tämä on jo heti ensimmäinen asia mikä tulee ottaa huomioon ja tämän vuoksi monet print-on-demand kauppiaat valitsevatkin Shopifyn.

 

Toinen osio: Turvallisuus

 

Yksi täkein asia on tietysti myös turvallisuus. Shopifyssä saat käyttöösi kaksinkertaisen kirjautumisen (esim. syötät ensin salasanan ja laitat sitten vielä tekstiviestiin tulleen koodin), jotta pääset sisälle kauppaan. Vaikka tämä tuntui jossain vaiheessa itsestä liioittelulta, on tämä oikeasti nykymaailmassa tärkeää. Lisäksi Shopify on verkkokauppa-alustana myös turvallinen asiakkaalle. Shopifyyn saa myös todella näppärästi asennettua lain mukaiset GDPR-asiat, jotka tulee olla kunnossa EU-alueelle myydessä. Jos taas myyt Yhdysvaltoihin, sielläkin olevat lainmukaiset asetukset on helppo tehdä. 

 

Kolmas osio: Helppokäyttöisyys

 

Varsinkin aloittelijoille, joilla ei ole mitään verkkokauppa kokemusta on helppokäyttöisyys tärkeää. Shopifyn avulla on äärettömän helppoa pystyttää verkkokauppa; voit siis valita esimerkiksi valmiin teeman verkkokaupalle ja muokata sitä haluamaksesi. Lisäksi erilaisten sivujen ja navigaatiovalikoiden tekeminen hoituu näppärästi. Mikä Shopifyssä on myös hyvä niin valmiit mallipohjat englanninkielisille policyille (esim. privacy policy ja terms of service). Toki näitä englanninkielisiä mallipohjia ei voi sellaisenaan käyttää, vaan ne tulee muokata omaan käyttöön sopivaksi. Suomenkielisiä mallipohjia ei vielä löydy vaan ne tulee kirjoittaa itse. 

 

>>>> Lataa opas "Merkittävää lisätuloa POD-verkkokaupan avulla" täältä

Neljäs osio: Asiakaspalvelu

 

Jos jokin asia on mahtavaa niin suomenkielinen asiakaspalvelu. Olen kuullut hiukan soraääniä juurikin Wordpressiin yhdistettävästä Woocommerce-alustasta, josta on kuulemma hankala saada ketään antamaan selkeitä ohjeita. Kun taas Shopifyssä on siis aivan timanttinen asiakaspalvelu. Shopidystä siis asiakaspalvelu on ihan Suomeksi ja kaiken lisäksi he ohjeistavat ihan kädestä pitäen eri ongelmien kanssa. Olen jopa saanut Shopifyltä hiukan ilmaista koodausapua kun minulla oli teemaongelma. Vaikka Shopify on hinnaltaan 31 €/kk (kuukausimaksullinen) niin on se silti kaiken arvoinen. 

 

Viides osio: Monipuoliset mahdollisuudet hankkia erilaisia applikaatioita

 

Monessa verkkokauppa-alustassa on kyllä mahdollisuus hankkia erilaisia lisäosia kauppaan, mutta Shopifyssä on varmaan kaikista kattavin valikoima erilaisia applikaatioita, joiden avulla voimme luoda verkkokaupastamme vielä kiinnostavamman. Voimme siis hankkia helposti vaikka tuotteiden kustomointityökaluja tai muita työkaluja, joiden avulla luomme kaupasta erilaisen. Toki useat applikaatiot, joita itsekin käytän on maksullisia, mutta on olemassa myös paljon erilaisia ilmaisia työkaluja, joita voi halutessaan käyttää. Ei kuitenkaan kannata järkyttävää määrää asentaa aplikaatioita, sillä sekin voi mahdollisesti hidastaa kauppaamme.

 

>>>> Lataa opas "Merkittävää lisätuloa POD-verkkokaupan avulla" täältä

Kuudes osio: Markkinointi

 

Mahtavaa Shopifyssä on myös monipuoliset markkinointimahdollisuudet; kauppaan voi siis asentaa erilaisia myyntikanavia eri markkinointitavoille; eli esim. Facebook, Google ja Pinterest. Toki muihinkin verkkokauppaalustoihin ne voi asentaa, mutta näiden asentaminen on todella helppoa nimenomaan Shopifyyn, eikä se vaadi suurta teknistä osaamista. Mahtavaa on myös Shopifyn muokattavuus, jolloin saamme esimerkiksi tehtyä mahtavat tuotelistaukset ja tämähän tietysti auttaa meitä myös myymään. 

 

Seitsemäs osio: Kansainvälistyminen

 

Jos tarkoituksenasi on jossain vaiheessa lähteä myymään tuotteisi kansainvälisesti, on Shopify sinulle sitten ehdottomasti paras vaihtoehto. Nimittäin Shopifyn Marketin avulla sat helposti määritettyä eri markkinat ja määritettyä tietyt tuotteet eri markkinoille. Ja kaiken lisäksi voit kääntää kaupan kielet jokaiselle markkinalle erikseen. 

 

Kahdeksas osio: Kehittäminen

 

Jos joku on ottanut verkkokauppa-alustan kehittämisen tosissaan niin se on Shopify. Nimittäin Shopifyyn tulee kokoajan uusia mahtavia toimintoja, joita ei ole muilla alustoilla ollenkaan. Sanottakoon nyt esimerkkinä että Shopifyyn on tulossa esimerkiksi Shopify Magic (tekoäly työkalu, jolla saadaan jatkossa luotua tuotekuvaukset sekunneissa) sekä esimerkiksi Shopify Tax (verojen käsittelyä varten). 

 

>>>> Lataa opas "Merkittävää lisätuloa POD-verkkokaupan avulla" täältä

Oman POD kaupan aloittaminen?

 

Eli jos sinullakin on mielessäsi oman print-on-demand kaupan rakentaminen, kannattaa ehdottomasti valita Shopify verkkokauppa-alustaksi. Kuulun toki itse Shopifyn omaan partner-ohjelmaan, joten voin ehkä olla joidenkin mielestä hiukan puoleellinen. Mutta vaikka en kuuluisikaan tuohon ohjelmaan, olisi Shopify siltikin minun ykkösvalinta verkkokauppa-alustaksi. 

Haluatko saada Shopifyn edullisesti vain 1 € kuukausihintaan? Tässä affiliate-linkki, jolla saat tämän tarjouksen. Hinta on tosiaan vain tuon 1 € seuraavan kuukauden (3 päivää ilmainen).

Merkittävää lisätuloa POD-verkkokaupan avulla

Haluatko saada step-by-step ohjeet oman POD-verkkokaupan rakentamiseen? Lataa alta opas.  🚀